Terima Kasih Sahabat

07 July 2010

541 : ada ketikanye...

ada ketikanya aku perlukan waktu untuk bersendirian...
ada ketikanya aku perlukan masa berseorangan...


ada kalanye aku perlu mementingkan diri aku sendiri...
ada kalanye aku perlu jua menjaga perasaan dan hati ku...
tiada sesapa yang nak jaga hati dan perasaan kecuali diri kita sendiri...
aku dah puas buat hati aku terdera dan terluka begitu saje....
tanpa aku menjaganye selama ini...
aku hanya membiarkan tanpa diubati...


aku sudah cukup menderita dengan persekitaran...
aku sudah cukup mual dengan tingkahlaku insan sekeliling...
aku sudah cukup imun dengan pandangan sinis...


aku perlu bangun dari semua ini...
aku perlu sedar diri jika orang tidak suka dengan aku...
aku perlu menilai sapa diri ku ini di mata orang lain...
aku perlu bersikap adil pada diri ku sendiri...

No comments: