Terima Kasih Sahabat

15 August 2010

557 : juadah berbuka puasa...

alhamdulilah akhirnya aku dapat juga memasak untuk juadah berbuka puasa setelah 5 hari berpuasa....nampak sangat la aku ini macam nak larikan diri dari memasak...nak wat camne kan kesibukan yang melanda diri....bukan alasan dan bukan tipu tau tapi kenyataan...huhuhu...

akhirnya plan aku selama 3 hari 3 malam untuk memasak dan makan masak lemak ketam bersama nenas dapat juga aku tunaikan pada hari ini....aku ada jugak masak lauk kegemaran my husband iaitu sayur bendi goreng sambal....


 
yang kelakarnya aku dan mak mempunyai mengidam makanan yang sama iaitu nak makan ketam masak lemak....that why lepas je aku masak aku terus pergi menghantar ke rumah mak aku...aku tidak mahu mak aku kempunan...dan aku juga ada memberi kepada mak mertua aku...rasa sorang sikit gitu....

masa aku memasak tu, aku dah risau coz selalunya masak lemak warna kuning tapi masak lemak ketam aku ini ala-ala warna hijau gittu....aku takut je kepedasan sangat...almaklumla orang jarang memasak tu yang susah nak buget berapa cili yang perlu digunakan....

sampai aku cakap dengan ayah mertua aku kalau tak sedap tu sori la...almaklumla jarang masak...ayah mertua aku jawab, insya'allah sedap punye....kalu dah lapar tu semuanya sedap...nampak sangat la nak menjaga hati menantu...huhuhu....

masa berbuka, selepas dah makan kurma aku terus rasa masak lemak kehijauan aku ini...takutla kalu pedas terlampau ke....tapi alhamdulilah rasenya manis ketam dan nenas...sapa nak puji kan kecuali diri sendiri....

1 comment:

nanonano said...

ha ahh kak..
bru nk tanye nape hijau..hehe
xpe yg penting sdp ehh..
peberet sy jugak tu..
=)