Terima Kasih Sahabat

08 September 2010

564 : persiapan katanye...

malam tadi aku menggigihkan merajinkan diri mengemas rumah yang dah bersawang, berhabuk dan berlapuk setelah sekian lama....almaklumla nak raye kan...excited nak mengemas rumah tu ada dan tambahan plak sikap rajin aku dah datang semalam...

balik keja petang semalam my hubby dah turunkan langsir...aku plak rajin memasak ayam masak merah istimewa untuk my hubby....biasala kerana kesibukan dengan kelas, memang aku boleh kire berapa kali saje aku masak untuk my hubby...kesian kat my hubby, nak wat camne kan....insya'allah tahun hadapan aku dah habis study....mungkin my hubby dah tak terabai lagi...

bila dah siap berbuka tu, operasi mengemas rumah pun bermula....aku mula kan dengan mengemas meja study aku yang penuh dengan kertas....student la katakan, penuh dengan buku teks, alat tulis dan nota-nota...pastu aku mula menyapu sawang, habuk dan mengelap segala peralatan yang penuh dengan habuk...

pastu mengelap rumah dan sambil tu membasuh langsir yang dah diturunkan oleh my hubby....aku suka dalam satu masa buat banyak kerja...coz tak payah nak tangguh2 semua keja tu...bila dah siap semua siap....insya'allah....

dalam pukul 9.30 malam selesai semua mengemas, membuang habuk dan mengelap rumah....operasi memasang langsir baru bermula....aku nak ucapkan terima kasih kat mak yang aku sayangi...kerana beliau la aku bertukar langsir ni....

mak aku yang memaksa menyuruh aku membeli langsir utk raya tahun ini...mak aku dengan sukarela nak menjahit langsir aku...kalu ikutkan hati aku memang malas nak menukar langsir coz tak nak menyusahkan mak aku menjahitnya...aku takmo mak aku sakit lutut...tapi mak aku memaksa juga aku membelinya masa aku ke nagoya hari tu....thanks mak...jasa mu akan ku kenang selamanya....


dan akhirnya rumah aku dah dihiasi dengan langsir baru....aku memang sengaja memilih langsir warna gelap...coz kedudukan rumah aku ini kalu waktu tengahari dan petang matahari akan memancar masuk terus ke ruang tamu...rase cam lawa je rumah aku dengan langsir pilihan aku ini...sendiri memuji pilihan la kan...kalu tak sapa plak yang nak memuji kalu bukan diri sendiri...

my hubby juga agak teruja apabila langsir baru dipasang...sampai cam tak caya je masuk rumah sendiri...hahaha...memang lawakk la my hubby aku ini....

alhamdulilah persiapan raya aku hanya sederhana saje....semuanya rezki dariMu Ya Allah....

No comments: