Terima Kasih Sahabat

20 September 2010

568 : aktiviti raye ke 7...

kalu ikutkan ceta ni dah basi...ceta dah hampir seminggu tapi aku tetap juga nak ceta....untuk kenangan abadi aku juga....macam kelakar jekan ceta raya aku ini...dari raye ke 3 hingga ke 6 memang takde ceta yang menarik yang nak dicetakan...tu yang terus melompat ke raye ke 7...apa-apa je asalkan aku puas ati kan..

aktiviti hari raye ke 7 aku dan my family telah menerjah berhari raya ke senawang dan Port Dickson....aku nak menunaikan hasrat mak aku untuk berjumpa dengan cucu dia yang hampir setahun tidak bersua muka di senawang....

kami pergi dengan 2 buah kereta...my hubby dan aku telah menjadi pemandu untuk my family....aku mahukan mak aku gembire di hari raye ini....ini lah antara hadiah yang dapat aku berikan pada mak aku...aku mahu mak aku ceria, gembire dan selalu tersenyum...tak sanggup melihat mak aku menangis kerana pelbagai ceta sedih...

aku telah memandu dari KL ke senawang dengan penuh onak duri...hari tu aku memandu ke utara pada waktu malam...kali ini aku memandu ke arah selatan pada waktu siang....memang mencabar la...dengan lori, treler, bas dan keta yang banyak memang memerlukan aku memandu dengan penuh konsentrasi....selalunya my hubby ada je kat sebelah untuk beri petunjuk, namun kali ini aku perlu membuat keputusan sendiri....aku perlu melihat kereta jika nak memotong...hampir 130KM juga la mencecah aku bawa kali ini....nak memotong punye pasal...jgn aku kena speeed trap sudah....

alhamdulilah tertunai juga hasrat mak aku nak jumpa cucunya amir di senawang....berderai air mata mak aku kerana cucunya tu sudah tidak mengenali dia....kesian aku lihat mak aku...tapi nak awat camne sudah suratan jodoh adik aku tak panjang...tu la pasal mak aku dah lama tak jumpa cucunya setelah mak dan ayah amir (adik aku) berpisah awal tahun lalu...

dulu mak aku yang menjaga cucunye si amir...that why mak aku sedih sangat apabila cucunye tidak mengenali diri dia....aku pun turut menangis juga menyaksikan kesedihan mak aku tu....hampir sejam juga kami di senawang....my hubby ajak pergi ke Port Dickson pula....nak mandi laut katanye...

 
kami sampai di pantai teluk kemang pada jam 6.15 petang....ramai juga la yang berada kat situ...my hubby dengan tanpa membuang masa telah pergi terjun ke laut bersama 2 orang anak buah...lepas ketagih gitu....aku, mak, kakak dan adik2 aku hanya melihat mereka dari tepi laut...

mak aku dah tidak menjejak kaki ke PD hampir 32 tahun...yang kakak dan adik2 aku plak baru first time menjejak pantai PD....kesian plak aku lihat adik2 aku ni...nasib baik la my hubby dan aku nak bawa mereka ke sana...kalu tidak, tak tahu la bila mereka nak ke sana....

kami bertolak balik pada jam 7.15 petang...walaupun hanya sejam kami di PD namun kami puas hati la...terutama my hubby dan anak buah yang dapat mandi...sampai kan anak buah aku tu takmo balik...minta aku bawa dia lagi hari Sabtu ni...nati la aku akan rancang percutian ke PD bersama my family...insya'allah...

perjalanan dari PD ke KL berjalan dengan lancar...alhamdulilah kami selamat sampai di Taman Desa pada jam 9 malam...adik aku belanja makan kfc di taman desa...rezki katanye...alhamdulilah....semua segala yang dirancang dan perjalanan kami diberkati oleh Allah...


No comments: