Terima Kasih Sahabat

26 September 2010

569 : berjaya jugak...

alhamdulilah...berjaya jugak membuat karamel sendiri dengan resipi yang di provide oleh kawan opis aku iaitu harozal (oja)...thanks pada oja krn beri resipi dan terima kasih juga pada mak oja kerana memberi aku kukusan yang diimport jauh dari terengganu....

macam kelakar je bila nak ceta pasal kukusan ini....semenjak aku kawin memang aku tak penah ada kukusan sendiri pun...almaklumla kalu dah terlebih malas nak memasak....namun niat di hati meronta-ronta nak ada kukus sendiri apabila oja masak karamel dan membawanya ke opis....aku dan my hubby memang suka sangat karamel ini...coz selalunye karamel yang dibuat oleh orang lain selalunya akan berbau hanyir telur....namun apabila pertama kali aku makan karamel yang oja buat ini membuatkan aku nak sangat buat sendiri...almaklumla my hubby plak suka sangat...sampai soh aku belajar untuk buat...

tu yang masa oja balik kampung beraya ke terengganu, aku kirim beli kukusan dari terengganu...bukannya kl takde tapi mahal sikit dari terengganu...bukan kedekut tapi aku pun tak tahu kenapa aku nak juga kukusan dari sana....buang tabiat agaknya...

tapi oja tak dapat nak beli di pasar payang kerana jalan yang teramat jem semasa raye hari tu...oja minta mak dia punye kukusan yang tak penah digunakan....mak oja memberikan nye pada aku coz kukusan tu pun dah lama dalam simpanan tidak digunakan...siap mak oja basuh kukusan tu...tima kasih makcik...

dengan semangat yang berkobar-kobar dan membara, aku telah meminta resipi karamel pada oja....nak buat masa cuti hari minggu....kalu jadi aku kata aku akan buat n3 khas kat blog aku sebagai kenangan....

alhamdulilah aku berjaya membuat karamel resepi harozal ali....seronok aku melihat my hubby memakan karamel ini....namun aku mengurangkan sikit kadar gula dan susu pekat manis yang digunakan...aku ni kurang manis sikit orangnya....pandai2 je aku mengubah resipi tuan punya asal...jangan marah ye oja...thanks atas resipi yang diberikan...


No comments: