Terima Kasih Sahabat

08 October 2010

573 : open opis...

seminggu ni dari hari senin hingga jumaat adalah aktiviti mentekedarah makan saje...dengan banyak open opis dan jemputan dari vendor yang banyak....rezki jangan ditolak katanya...aku plak memang mengikut je bila ada orang mengajak...

hari isnin ada majlis open opis di NIEW....banyak sungguh makanan yang menarik...ada ABC, laksa, nasi dagang, nasi beriani kambing, kuih muih dan macam-macam ada lagi...


hari selasa plak adalah hari opis aku membuka pejabat plak...asyik nak melantak makan kat umah/pejabat orang lain, kali ini giliran pejabat aku plak wat open opis...semuanya kami katering...cuma nasi himpit je aku dan geng2 memasaknye...nasib baik la ada katerer yang nak amik tempahan....coz preparation last minute...


ada macam-macam makanan seperti mee rebus, nasi bukhara, nasi dagang, laksa, kuah lodeh, rendang, lemang, kuih muih dan buah-buahan...memang ramai yang datang ke open opis kami ini...alhamdulilah berjalan dengan lancar juga....


hari rabu, aku dan kekawan dijemput oleh syarikat vendor iaitu spectrum edge untuk makan di Restoran Rebung yang terletak di bangsar....restoran kepunyaan chef ismail dan syed muzafar...bukan senang nak makan di restoran chef kan...memang makanannye sedap, lazat dan menarik la...

hari Khamis plak, Kementerian kami plak buat open opis di Dewan Perdana Felda....walaupun dah bertugas di sini hampir 6 tahun, tapi ini adalah kali pertama aku gi open opis anjuran Kementerian....kebetulan plak buat di luar pejabat...memang kena pergi la...kalu tak rugi...siap ada artis lagi...ada Mila AF, Bob AF, JJay, Ally iskandar dan ramai lagi....banyak makanan dan ramai sungguh manusia yang hadir coz dijemput juga kumpulan sasar dari Kementerian iaitu kanak-kanak, warga emas, NGO dan staf2 Kementerian dan agensi...


dan hari terakhir plak jumaat,  ada jemputan dari vendor iaitu HiTech Padu di Restoran Melayu Jalan Conlay....makanannye memang sedap dan pelbagai jenis....ada nasi + lauk yang sedap2 gitu, laksa, sate, rojak buah, semua kuih muih yang berunsur kemelayuan....


alhamdulilah minggu ni adalah minggu mengumpul kolestrol, gula dan meningkatkan berat badan....aku tak tahu la bila nak menguruskan dan mengurangkan kembali segala kolestrol yang berada di dalam badan ni....nak naik senang dan mudah je dalam masa seminggu, tapi nak turun amik masa bertahun-tahun...

No comments: