Terima Kasih Sahabat

06 November 2010

591 : ikan masak stim..

alhamdulilah....dapat gak aku memasak ikan masak stim dan memakannye...setelah 2 minggu aku berangan untuk memasaknya...tapi disebabkan kesibukan yang melampau teramat tu yang nak masak tertangguh saje...

balik kelas malam khamis tu, aku bagi cadangan kat my hubby kata esoknye nak masak ikan masak stim....terus my hubby ajak gi beli barang masakan di NSK Selayang....

aku sampai di NSK tu dalam kul 11.30 malam...aku rase semua orang memandang kat aku...yelah dengan berbaju kurung pastu batik sutera plak tu...nampak sangat aku belum balik umah...masa aku timbang barang, ada kakak tu siap tegur kat aku lagi...belum balik umah lagi ke??aku just angguk dan senyum je je...rase segan la plak...tapi nak wat camne kan...layan kan jelah...

agak kehampaan sikit aku mencari ikan kerapu tapi tiada....aku terpaksa masak ikan bawal putih...ditambah kan plak dengan sayuran seperti cendawan, putik jagung, carrot dan tomato...

sebelum dimasukkan dalam kukusan...

banyak gak aku surf kat internet untuk mencari resipi ikan masak stim...macam-macam yang aku dapat tahu apa yang sedap untuk diletakkan di dalam masakan ini....
selepas siap dimasak...

siap untuk dimakan...

yang pastinye aku akan bubuh di dalam masakan ini dengan resipi aku sendiri..aku akan campak letak apa yang aku nak masukkan...asalkan ada rasa seperti yang aku nak dan jadi....

alhamdulilah berjaya juga aku memasak ikan masak stim ini....


2 comments:

nasazfrog... said...

ok la tu, satu percubaan yang bagus tu risa, kita tak pernah lagi masak stim2 ni.....

risanur said...

nasaz >> tq nasaz...memberi semangat pada risa...mmg sedap la kalu kita masak sendiri..puas hati...