Terima Kasih Sahabat

09 November 2010

594 : megi kawwwww....


pernah tak makan megi segera dengan serunding....dengar macam pelik je kan...tapi pelik tapi benar sedap....

ini adalah resipi baru daripada kawan-kawan kat pejabat aku ini...masa diorang makan megi ini aku takde kat opis....bila diorang ceta rasa nak mencuba tu membuak-buak je...bukan sekali dua mereka berceta tapi banyak kali...itu yang membuatkan hati nak rasa betapa nikmat dan sedapnya makan megi dengan serunding tu...

aku ini bukanla suka sangat makan megi...tapi bila kawan-kawan dah memuji kata sedap membuatkan aku rasa nak makan...

aku mencubanya di rumah sebentar tadi...kebetulan plak my hubby dah makan nasi kandar kat kudu tadi...aku tak bape gemar sangat nasi kandar...my hubby je yang layan...that why aku nak layan megi malam ni...

memang sedap dan kawww la makan megi bersama serunding ni...rasa yang tak boleh nak gambarkan dengan perkataan...hanya lidah sahaja yang dapat merasai kenikmatan dan marvelesnye...hingga ke titisan terakhir aku menghirup kuah megi tu...huhuhu...

aku harap jangan lepas ni ada yang cari megi dan serunding untuk mencuba resipi ni...hehehe...

thanks ika, oja dan kak shidah yang memberi resipi baru di kala takde lauk...serunding ni secaraa automatik menjadi lauk pada megi tu...tak payah nak tambah telor ke atau apa2 pun...selamat mencuba....

4 comments:

~aNieQa~ said...

hehehe...kan dh kata..mmg sedap kan??ihiks...tp xleh d amalkan selalu

risanur said...

anieqa >> mmg sedap...memang betul tak bole amalkan selalu...tap layan la...

tulip said...

alahai kak... terliur dah ni. stok serunding raya mmg ada lg kat umah ni.. nak try la nanti..

risanur said...

tulip >> try la...akak pun makan lebihan serunding raye hari tu...resipi di kala takde lauk..huhu..