Terima Kasih Sahabat

10 November 2010

595 : penjan....


aku tak tahu apa nama resipi ni kalu kat tempat lain...tapi kalau ikutkan nama yang mak aku bagitau nama resipi ni penjan...

penjan ni dibuat daripada ubi kayu rebus dan kita letak gula...memang sedap la...senang je nak buat dia...rebus ubi kayu tu hingga empuk pastu boh gula...dia akan rasa manis...boleh jadi pencuci mulut...


aku memang minat penjan ni kalu makan masa panas-panas....memang marveles dan terangkat la...

malam tadi aku terlebih rajin....bukan rajin apa pun...aku nampak 2 tongkol ubi kayu lebih aku beli hari tu...terus aku kupas kulitnye dan rebus...tak sampai 45 minit dah boleh dimakan...alhamdulilah...kalu nak buat kuih-kuih lain seperti bingka ubi memang aku tak pandai...aku hanya pandai masak makanan yang simple, mudah dan cepat....orang bz la katakan...hehehe...

2 comments:

pB said...

sedap tu ....

risanur said...

pB >> mmg sedap pun...