Terima Kasih Sahabat

24 November 2010

605 : sukar untuk dipercayai...

pagi tadi kat opis ada buat pemeriksaan kesihatan secara percuma untuk semua staf nye...aku yang tidak mahu melepaskan peluang untuk membuat pemeriksaan kesihatan ini telah berpose dari malam tadi...

pukul 9.30 pagi tadi aku telah pergi membuat pemeriksaan dengan hati yang bersemangat gitu...


first2 buat tekanan darah....yang aku tak percaya tu tekanan darah aku memang betul2 atas border iaitu 140....nurse tu pun terkejut....aku tak tahu la kenapa boleh jadi cam gini...nak kata aku stress adalah sikit2 tapi takkan la boleh atas border....

pastu aku gi timbang berat, ukur tinggi dan check BMI (indeks jisim badan)....yang kat sini best sikit coz berat aku dah turun sikit coz dulu hampir 60kg....skrg ni dah 56.2kg...target aku dalam 50kg...punye jauh ye lagi....ni yang berkobar-kobar nak beli ** ....tapi benda ** tu mahal sangat....aku kena fikir banyak kali kalu nak beli **....dan aku punye BMI normal....

tapi yang tak bestnya aku punye kolestrol betul-betul atas border juga...nak kena buat senaman tapi bila husband ajak gi joging macam-macam alasan yang aku bagi...sukar untuk meninggalkan katil kesayangan....macam ye nak mengurangkan kolestrol ini selain bersenam....

2 comments:

kakLuna said...

a'ah mcm x caya lah....nampak kurus je...

risanur said...

kakluna >> tu la pasal..risa pun tak caya jugak....tapi itu la kenyataannye...huhuhu