Terima Kasih Sahabat

21 December 2010

619 : dugaan demi dugaan....

lepas satu dugaan, lagi satu dugaan yang aku terima...
Allah mengetahui segala yang berlaku....
cuma aku mampu atau tidak untuk menghadapinya...

kepercayaan dalam persahabatan amat penting....
kepercayaan pada kawan-kawan juga penting....

namun apabila kepercayaan tersebut telah dikhianti dan ditembusi....
perasaan dan hati menjadi tidak keruan...
rasa nak marah, keliru, bingung dan segala macam bergelodak dalam fikiran....

aku tidak tahu salah aku bercakap atau salah orang menyampaikan....
aku bercerita bukan untuk disampaikan pada orang lain...
aku bercerita hanya untuk meluahkan perasaan ketika itu....

apabila cerita telah disampaikan pada orang lain....
cerita tu menjadi makin besar dan membesar...
dan jalan cerita tersebut pun dah berubah dari cerita asal....

sekarang aku keliru....
aku buntu...
aku tak tahu apa yang harus aku lakukan....
aku tak tahu apa sapa harus aku percaya...
pada sapa lagi harus aku harus letakkan kejujuran dan keikhlasan....

aku tahu semua manusia tidak sempurna...
begitu jua aku...
tidak sempurna di mata semua termasuk Allah...
namun apabila ini berlaku....
aku jadi tak keruan, bingung dan segala macam...

Ya Allah berikan aku kekuatan dan ketenangan...
untuk aku menempuh segalanya dalam kehidupan ini....
hanya padaMu aku memohon dan meminta....

2 comments:

kakLuna said...

mmg susah bila ada isu dgn manusia. lebih baik kalau ada mslh dgn komputer ataupun dgn binatang. manusia sgt kompleks dlm menguruskan emosi.

kalau risa ada keberanian, berdepanlah dgn org yg telah 'terasa' tu dan minta maaf wpun smua ni sekadar salah faham. kalau nak baik lagi, bagi hadiah. sekurang2nya risa dh buat yg terbaik di bahagian risa. lepas tu terpulanglah pd org tu nak menerima atau tak. selalulah solat dan doa semoga hati mereka dilembutkan.


org yg kita sayang dan kita ambil berat itu lah yang selalu menyakitkan hati kita... kan?kan? :)

risanur said...

luna >> thanks atas advice yang diberikan....risa mmg takde masalah dgn org tu...

sebenarnya risa ditikam dr belakang...risa dah minta maaf dgn org tu dan berceta pa yg telah terjadi sebenarnya...

org yg kita sayang dan kita ambil berat itu lah yang selalu menyakitkan hati kita...(memang betul pun)...