Terima Kasih Sahabat

16 January 2011

640 : Season Of The Witch...

malam tadi sabtu malam aku gi menonton wayang di wangsa walk mall...dah lama dah aku tak gi menonton wayang midnight gitu tengahmalam...selalunya aku menonton pada waktu petang...

ntah buang tabiat kenapa aku dan my hubby tiba2 je nak menonton wayang tengah malam...pukul 10.30 malam kuar dr rumah...yang kelakar nye kul 10 malam baru buat keputusan nak gi menonton...surf internet dan tengok tayangan kul bape...kuar dengan nekad je...kalu ada tiket rezki kami, kalu tak balik umah je lah...huhuhu...

sampai je kat kaunter tiket punye la ramai orang...masa tu majoriti kedai kat wangsa walk mall pun dah tutup....almaklumlah hampir 11 malam katanye...majoriti yang ada kat situ untuk menonton dan bermain boling...


alhamdulilah dapat gak tiket walaupun agak mahal...hehe...kalu nak tiket kat belah belakang kena beli couple seat...sorang RM 15...kalu tak dok la mendongak kat depan dengan tiket RM 13...perbezaan RM2 je, baik aku amik couple seat daripada sakit leher...

sementara nak menunggu wayang pukul 11.50 malam, aku dan my hubby gi melayan orang  main boling...best nengok diorang main...rasa gatal sangat nak baling bola tu...ntah bile la plak dapat main...ika, oja, dan timah bila kita nak turun padang ni???dah gian nak main ni...last main masa bulan Jun 2010 kat Brem Mall Kepong...nati kita set date ye kekawan...

jalan ceta yang menarik walaupun ia kisah pada abad kurun ke 14...lakonan Nicolas Cage (Behmen) dan arahan Dominic Sena...kalu ikut jalan ceta ni, ianya berkait rapat dengan Perang Salib dan ahli sihir...masa tu sapa yang melakukan ahli sihir akan dihukum bunuh...ceta ini mengisahkan kat satu tempat tu kena wabak atau sumpahan daripada ahli sihir....jika mereka mahu bebas daripada wabak tu, kena bawa sorang perempuan yang bernama anna untuk dijatuhkan hukuman...

aku ini tak pandai nak mengulas jalan ceta tu, tapi bagi aku jalan ceta ni menarik dan mendebarkan juga...kita nak tahu benar ke perempuan yang dituduh itu ahli sihir atau tidak...sila la menonton nye sendiri ye...

No comments: