Terima Kasih Sahabat

27 January 2011

648 : Khurafat...

malam tadi aku dan my hubby akhirnya pergi juga menonton filem Khurafat di Galaxy Ampang...tayangan jam 9 malam...agak ramai juga la yang menonton...maybe semua orang nak tengok betapa gempaqnya bestnye ceta yang diarahkan oleh Syamsul Yusof...

ini baru first time aku dan my hubby menonton wayang filem arahan Syamsul Yusof...selalunye ceta Syamsul Yusof ini aku akan tengok kat DVD atau di TV je....tak tahu la kenapa tergerak hati nak menonton filem ini...maybe coz ramai yang komen tentang kehebatan ceta ini atau sebab dah kutipan dah mencecah RM 5 juta....

apa-apa yang pastinye ceta ini boleh dikategorikan yang terbaik antara cerita seram Melayu yang lain...ini adalah pandangan aku dan my hubby...dengan sound bunyi yang kuat....dan ceta ini kita perlu berfikir untuk mengetahui siapa yang melakukan perkara khurafat ini...coz segala telahan dan ramalan yang kita buat semasa awalan ceta tu semuanya salah....kesian kat perempuan Anna tu (lakonan Sabrina Ali) yang kena tuduh dengan aku..hehehe...biasalah kan kita tengok ceta kan kita dah buat ramalan awal sapa yang jahat...

filem yang penuh dengan kejutan dan ditambah dengan sound bunyi yang kuat....memang layan la...yang pastinye setiap kali hantu nak muncul je confirm aku dah tutup mata...hehehe....tak nak terbayang punya pasal...coz kita boleh jangka bila masa hantu tu nak muncul kan diri...yang pastinya aku tak suka hantu yang muncul merangkak kuar dari tangga...bagi aku itu sesuatu yang menyeramkan....

my hubby memang suka sangat dengan ceta ini...memang best dia kata...tapi dia komen kenapa pendek sangat ceta ini...tak salah aku filem ini hanya 1 jam 20 minit....baru je nak seronok menonton waktu klimaks tiba-tiba je dah abis...aku kata nak wat camne dah sampai situ je penulis dia wat ceta....

yang pastinye memang ceta ini filem yang bagus untuk ditonton walaupun pendek....untuk mereka yang mengandung dan sakit jantung memang tak sesuai menonton filem ini...boleh sakit jantung la masa tu...lain plak jadinye...

5 comments:

Mr PenyuBiru said...

wah..beraninya tengok.. lepas ni duk sorang² kat rumah mesti takut.hehe

Ayuraza said...

alahai...kalo tak mesti kte sama2 tengok malam tadi..
saya kat alamanda putrajaya n akak kat amapang..
tapi saya frust tak jadi tengok sebb tiket kul 11mlam..
takut antu maklimah sama antu sabrina ali ikut balik umah...hehe

risanur said...

penyubiru >> kena la berani gak tengok coz kutipan juta2 tu..insya'allah tak takut kot coz muka antu tak nampak...hehehe..tutup mata kan..

ayuraza >> kesiannya...takpe tengok masa hari siang confirm antu mak limah dan antu sabrina ali tak ikut..huhu..

yusuf said...

filem antu2 ni kurg minat.kang takut tnpa sebb..heheh

Mell said...

aku nak komen sket about this film...CLICHE!!!! ~ sgt x bes!!!filem seram yg paling bodo penah aku layan...better ko layan Green Hornet dari tgk film nie..aku kasi 2 bintang!...sgt membosankan!
-> http://ezadatul.blogspot.com/2011/02/khurafat.html