Terima Kasih Sahabat

08 February 2011

656 : mendebar dan berdebarkan...

hari ini aku dan kekawan di BPM perlu membuat presentation dan hands on mengenai social network yang terkini di kalangan Setiausaha Bahagian dan Pengurusan Tertinggi...blackberry, twitter, facebook dan blog...

yang pasti muka aku ini memang akan kena untuk blog la...alasan yang dikemukakan kerana aku ini blogger tegar mempunyai blog dan berpengalaman gitu...huhuhu...macam tak sesuai je aku ini berpengalaman kan...hanya aku sendiri je lah yang boleh menjawabnya...

aku adalah penceramah presenter yang terakhir....masa yang diperuntukkan kalu ikutkan dalam sejam tapi masa yang tinggal pada aku adalah kurang dari 10 minit sebelum lunch hour...tapi bagus pun...hehe...aku tengok semua SUB2 dah mengantuk coz bengkel ini bermula daripada jam 9 pagi....

aku menerangkan apa itu blog dan langkah-langkah yang perlu dilakukan untuk create a blog...aku tengok ada 2, 3 orang juga yang berminat...ayat power pembuka yang aku berikan "kalu buat blog ini, kita perlu rajin mengupdate...kalu tak memang tak guna la nak wujudkan akaun blog ni...blog ini tak sama dengan twitter dan facebook..."

aku rasa ayat aku tu macam kurang ajar sopan je tapi itu la kenyataan yang harus aku nyatakan terlebih dahulu...tak guna create blog baru pastu biarkan sepi cam gitu...pastu orang lain yang nak guna domain tu dah tak bole...aku jadi marah bila wujudkan blog tapi tak update...mula-mula je akan excited pastu mula menyepikan diri....

aku pernah wujudkan satu blog untuk bahagian aku ini...masa mula-mula je excited giler nak menulis entry dan komen...pastu hampes....tu yang membuatkan aku kecewa sesangat....better aku tumpukan pada blog kesayangan aku ini...

yang pastinya aku berjaya juga melakukan presentation walaupun agak kelam kabut...alhamdulilah...masa yang diperuntukkan untuk aku 10 minit tu memang terlajak sikit la...that means semua peserta bengkel kena lunch hour lambat sikit hari ini...lewat 15 minit gitu...huhu...

2 comments:

shidah said...

wah...menggigil x kak ms wat presentation tue?btul kan kak?kita ada blog nie, kenala rajin update..nie nak update pn liat..mcm mn nak suruh org lawat blog kita kan?hehehehehe

risanur said...

shidah >> mmg la mengigil coz semuanya SUB dan pegawai pengurusan tertinggi...mmg betul kalu tak update sapa yg nak lawat blog kita...