Terima Kasih Sahabat

11 February 2011

659 : macam-macam alasan...

aku dah tahu punca kenapa tiba-tiba je aku jadi takde mood petang ni (entry sebelum ini)...maybe keistimewaan yang diberikan oleh Allah pada aku, jika something buruk yang nak berlaku, aku akan rasa hilang mood dengan tiba-tiba je...tak boleh nak explain macamne perasaan tu boleh datang....yang pastinye aku tak suka bila dapat perasaan cam gini coz aku akan tahu something akan terjadi...

manusia ni akan beri pelbagai alasan yang kekadang itu bagi aku tidak boleh diterima oleh akal....seperti ingin melepaskan diri je...either alasan tu munasabah atau tidak...tak ke rasa bersalah pada orang lain...

itu la manusia ni pelbagai ragam dan sikap...kita tak boleh aspect kalu orang tu diam je tak bersuara, orang tu takde perasaan....kalu orang tu banyak bunyi mulut orang tu bermulut cabul....don't judge the box by the cover...perlu mendalami sikap seseorang manusia itu...jangan terus jatuhkan hukuman tanpa sebab...

yang pastinye semangat kerjasama (teamwork) amat penting di dalam organisasi...jika orang tu tak boleh nak buat, insya'allah orang lain boleh cover...tapi kalu tetiba je tarik muka tanpa sebab dengann kawan sekerja, for sure la kawan tu nak menolong pun dah malas...coz terasa hati dengan sikap yang ditunjukkan...

Ya Allah, jauhkan la segala perkara yang buruk kepada aku serta keluarga aku...aku akan cuba buat yang terbaik dengan semua manusia dan kawan-kawan sekeliling...aku akan cuba buat yang terbaik...insya'allah...

No comments: