Terima Kasih Sahabat

06 March 2011

674 : alhamdulilah...

alhamdulilah my notebook sudah kembali ke pangkuan aku setelah hampir 3 minggu telah meninggal dunia kerana rosak dengan secara tiba-tiba....

yang pastinya aku buntu, kaku dan bingung apabila notebook kesayangan aku yang selama ini tidak pernah buat hal, tiba-tiba langsung tidak boleh on...memang terkejut beruk dibuatnya...almaklumlah segala gambar kenangan, nota study dan system aku berada di dalam notebook ini...aku memang tak back up...nak nangis dan nak menjerit ketika itu hanya Allah saja yang tahu perasaan aku ketika itu....semua kekawan aku telefon untuk tanya kenapa notebook aku jadi cam gini....yang paling aku risau kalau hard disk nye king kong saje....

3 minggu tanpa kehadiran notebook ini, memang menyepikan hidup aku dan my hubby...coz selalunya bila waktu malam, notebook ini lah akan menjadi mangsa tempat untuk surfing internet, FB dan youtube...orang takde anak, apa lagi yang nak dibuat...nak belek anak memang takde belek notebook la...

aku dinasihatkan untuk tidak on lama notebook ini...kebarangkalian untuk jadi lagi akan ada...nasib baik hanya graphic card saje yang problem...kalu melibatkan processor memang lagi banyak la kos yang harus aku tanggung....banyak jugak kedai baiki komputer yang aku dan hubby survey...kedai komputer ini yang termurah dari yang lain....aku juga digalakkan untuk memakai cooler sepanjang notebook ini di on kan...

aku dan my hubby dah buat keputusan hanya 2 atau 3 jam sahaja untuk on setiap kali nak guna notebook ini...coz aku perlu notebook untuk semester akhir aku ini...untuk menyiapkan projek akhir aku...hope my luvely notebook ini akan dapat bertahan hingga ke saat titisan akhir aku habis study...insya'allah...namun hanya Allah sahaja menentukan segalanya...aku perlu sentiasa bersedia untuk kehilangan my notebook aku ini bila-bila masa sahaja...aku perlu back up sentiasa data aku sepanjang masa....

No comments: