Terima Kasih Sahabat

25 March 2011

683 : penangan cendol..

petang semalam pas balik dari keja aku dan my hubby gi mencari cendol...coz dah seminggu balik dari keja asyik hujan petang saje...alhamdulilah petang semalam je cuaca cantik, cerah dan memang sesuai pekena cendol...

aku dan my hubby suka gi makan cendol di taman setiawangsa...berdekatan dengan padang permainan kanak-kanak dan padang...memang sesuai je makan dan minum jika sesapa yang bawa anak kecik...


punye ramaila manusia orang yang dok makan kat situ...aku ingat aku saje nak tingin makan cendol tapi rupa-rupanye semuanya tingin cendol gak...dalam hati dah tingin makan cendol dan rojak...tapi masa nak duduk je, abang kedai tu kata cuma ada laksa dan bihun sup je...punah harapan...sib baik ada cendol...kalu tak lagi kempunan la...

penangan cendol kak zah...memang sedap dan marveles...cukup rasa manis dan lemaknya...ditambah plak dengan kacang merah...memang nyaman dan sejuk je masuk dalam tekak...kalu ditambah dengan rojak memang kena sungguhla...memang padan..tapi dah takde rezki nak wat camne kan...

kalu sabtu ni cuaca masih cantik, aku akan ajak my hubby gi makan cendol lagi...tapi kali ni nak gi awal sikit coz nak makan rojak...kang meleleh plak air liur anak tekak ini...huhuhu...

1 comment:

Faaein Himura said...

perghhh... cendol... lama dah tak makan cendol... tetiba rasa teringin nak makan.... =_=