Terima Kasih Sahabat

18 April 2011

695 : my wishing list...

hari Jumaat lepas aku dah meroyan dah bagitau kat dalam blog kesayangan aku ini yang aku nak ke PC Fair untuk membeli my wishing list...barang yang dah lama aku idamkan...

alhamdulilah petang Jumaat lepas, aku gi terjah PC Fair bersama my hubby tersayang...punye lah gabra takut ujan di waktu petang, namun cuaca ok petang tu...cuma agak mendung dan menakutkan juga kalu ujan turun dengan secara tiba-tiba..skrang ini cuaca memang tak boleh nak percaya dah...cuaca panas terik pun tiba-tiba boleh turun ujan dengan serta merta...

yang pastinya kalu gi PC Fair ni kita perlu tawaf melalui semua tempat pameran walaupun tempat yang kita nak pergi tu dekat je...disebabkan kena keliling semua tempat pameran, perjalanan pun jadi lambat coz orang yang terlalu ramai...aku nak gi Ground Floor kat booth 5...nak tempuh ke booth 5 tu kena menempuh semua tempat..layan kan jelah...

sampai kat tempat yang dituju akhirnya, setelah berhempas pulas badan ni terhimpit dengan orang...jenuh juga la..huhu...dari satu booth ke satu booth aku mencari aku punye wishing list...puas aku mencari namun tidak bertemu dengan brand yang aku nak sesangat tu...aku pusing 3 kali untuk tidak terlepas pandang...sehinggakan aku pergi ke kaunter informasi PIKOM untuk tanya brand yang aku nak tu...takde rupanya..patutlah aku tawaf 3 kali tak jumpa...

hairan sungguh dibuatnya..kenapa external hardisk brand transcend takde di tempat punye besar ni..aku terlepas pandang atau memang takde rezki aku nak brand tu...

rasa frust sangat...brand lain punye la berlambak dengan pelbagai tawaran harga yang memacam....aku nak je ajak my hubby balik dan beli kat lowyat...tapi my hubby soh jugak beli kat situ..pilih je brand lain...


 
nasib baik la sebelum aku gi PC Fair aku dah survey dulu jenama lain yang ada di pasaran dan terkini lagi...apa lagi aku sambar brand samsung...hope brand yang aku beli ini oklah..insya'allah....


 
ada 3 warna iaitu hitam, putih dan biru...aku amik warna hitam coz nak nampak elegan gitu...haha..layan kan jelah...yang pastinye di PC Fair ni semua external hard disk yang dijual semuanya storan 500GB, 1 Tera dan bertera-tera...

my hubby tanya tera tu apa...sapa lah yang bagi nama tera tu kan...sedap je dan sesuai...aku gelakkan je...dan layan kan jelah...aku tak tahu la pasni nama apa selepas tera...

alhamdulilah aku sambar beli 500 GB jenis samsung walaupun tanpa rela...moga apa yang nak back up akan berhasil dan tersimpan dengan selamat...

No comments: