Terima Kasih Sahabat

02 August 2011

734 : rendang daging ala minang..

alhamdulilah hasrat aku untuk masak rendang daging ala minang untuk diberikan kepada mak, mak mertua dan jiran-jiran untuk bersahur tercapai jugak...walupun masak rendang ini agak remeh lama namun aku gagah kan juga walaupun hari Sabtu tu aku dah bertungkus lumus memasak lauk kenduri tahlil...aku dibantu oleh chef my husband...


aku mula memotong semua bahan-bahan pada pukul 2 petang dan mula menumis pada jam 3.30 petang....kali ini aku masak rendang ni memang lama giler ...aku pun tak tahu kenapa dagingnya  jadi cam gitu walaupun dah boh air banyak pun masih liat...samai pukul 9.00 malam juga la sampai aku dan my husband memasaknya, agak give up jugak la...tapi nak buat camne kan...kami dah buat yang terbaik mungkin...

aku siap bgtau kat mak dan mak mertua aku yang daging dia agak liat sikit...almaklumla orang tu akan...mana la ada gigi nak kunyah lama-lama...alangkan gigi yang muda ni pun sakit jugak nak mengunyahnye...hehe...masak next time kena amalkan petua orang tua-tua iaitu bubuh daun nangka dalam masakan, baru daging tu cepat empuk...huhu...

apa-apa pun alhamdulilah hasrat aku dan my hubby nak beri pada family dan jiran-jiran  untuk bersahur kesampaian...

3 comments:

Kapten Atok said...

nampak menyelerakan

wos said...

as salam dik.
ingat kakwos lagi?
*tanya maluw-maluw

tengkiu yer, sudi polow blog akak :)

risanur said...

Kapten Atok >> mmg berselera huhu..

kak wos >> salam kak wos...lama gak mencari blog akak yg baru..tak sangka jumpa..huhu.jgn lupa follow sy jugak hehe..