Terima Kasih Sahabat

02 October 2011

756 : Allah Yaa Nur - Opick

yang pasti puas aku mencari lagu Opick ini yang dimainkan semasa cerita Cerekarama di TV3 pada Sabtu lepas....cerita Surah Al-Fatihah lakonan Nasha Aziz dan Nasir Bilal Khan...sampai aku dok meroyan la dalam twitter sesapa yang tau tajuk lagu ini...huhu...

yang pastinya aku memang peminat lagu-lagu Opick ini...memang jatuh hati ketika kali pertama mendengarnya...aku dah tahu lagu nyanyian Opick...suara yang mendayu, lirik yang membuai rasa dan mengusik jiwa....kali pertama aku mendengar nyanyian Opick ini semasa ceita Bella iaitu lagu Bila Waktu Telah Berakhir...aku tengok majoriti cerita-cerita Melayu di Malaysia ni banyak memasang lagu Opick sebagai lagu latar cerita tu...memang sesuai je dengan jalan cerita itu....

aku sanggup mempengaruhi my hubby untuk meminati lagu-lagu Opick...hehe giler kejam kan....tapi memang aku berjaya mempengaruhinya coz my hubby minat lagu Opick yang bertajuk Nyanyian Sepi...majoriti lagu Opick ini memang sedap dan giler best la...bila ada je lagu yang digunakan dalam cerita Melayu aku akan pastinye mencari lagu tu di Pak Google...

malam ini aku berusaha untuk mencari lagu dalam cerita Surah Al-Fatihah ini...nasib baik la ada Youtube...aku cuba teka lagu mana dan akhirnya berhasil....aku tahu juga tajuk lagu tersebut iaitu Allah Yaa Nur...apa lagi aku download la lagu tu dan mencari lirik lagu tu...aku suka mendengar lagu dengan menghayati lirik sekali baru ada aura meresap di dalam jiwa...haha...tapi begitu la aku untuk menghayati sesuatu lagu tu...bila aku dah dapat sesuatu lagu baru tu memang confirm aku akan pasang je lagu tu di opis atau di rumah...kekadang tu aku pakai sebagai ring tone handphone haha...itu la aku punye sikap...

sesapa yang nak dengar lagu tu aku ada letak link youtube dan lirik lagu tu...cuba dengar lagu tu memang best giler la...

-------------------------------------------------------------------------------

Lirik lagu Allah Yaa Nur - Opick

Dalam hitam kelam malam
Dalam sepi rindu pada-Mu
Ya Allah Ya Allah

Suara rintih dalam dada
Dahaganya hati tanpa-Mu
Ya Allah Ya Allah

Karena jiwa yang meronta
Hampa segala tanpa cahaya-Mu

Ya Allah Ya Rohman
Ya Allah Ya Rohim
Subhanallah wabihamdihi
Subhanallahil adzim...2x

Dalam lelah dalam resah
Dalam bimbang hilang arahku
Dzikrullah Dzikrullah

Karena jiwa yang meronta
Hampa segala tanpa cahaya-Mu

Allah Ya Nurul 'aini
Allah Ya Nurul Mukminin
Allah Ya Nurul 'Adzim
Allah Allah Ya Nur


2 comments:

Mr PenyuBiru said...

seb baik aku tak tertengok citer tu,kalu tak tentu meroyan juga.hehe

risanur said...

penyubiru >> mmg akan meroyan bila dengar lagu opick ni je..jln ceta tu mcm tak bape nak menarik sgt...