Terima Kasih Sahabat

05 October 2011

758 : yahoo!! 5K sudah...

macam tak percaya je...aku dah tweet 5000 sejak dari 10 Januari 2011...baru 10 bulan je...ntah apa yang aku merapu pun aku tahu...tapi yang pasti masa mula-mula nak tweet aku jadi blur dan no idea apa la yang aku nak tweet nati...yang pasti aku ada akaun tweet ni secara paksa rela kebetulan...gara-garanya my big boss soh explore apa itu twitter...

tak dapat aku bayangkan aku punye explore apa itu Twitter di pak guggle dan blog2 yang memaparkan info pasal tweet...coz gara-gara nak kena mengajar pengawai-pengawai yang berada di pejabat ni...dah la baru masa itu...nasib baik la ada kawan yang membantu menerangkan apa itu twitter...bila dah tau dan dah ada follower rasa keseronokan tweet tu dah muncul...

follower aku majoriti kekawan di pejabat dan apa saja yang aku tweet confirm diorang akan tahu....termasukla my big boss...apa saje yang aku buat, kat mane aku akan tweet...alhamdulilah dengan berkat tweet ni jugalah aku dapat sebuah blackberry yang dibekalkan oleh pejabat...thanks pada en. fauzi yang telah memberi kepercayaan kepada aku untuk memakai blackberry padahal aku tak layak langsung pun untuk memakainya....namun aku buktikan pada my boss yang aku akan tweet dan explore apa itu twitter...aku tahu ada yang dengki tak puas hati aku dapat blackberry ni...aku terima sebagai tanggungjawab yang telah diberikan pada aku...alhamdulilah...

skop kerja aku sekarang di pejabat salah satunya adalah memantau twitter oleh bahagian dan agensi..aku perlu membuat laporan ini setiap hari dan perlu mengemel kepada semua moderator bahagian/agensi, SUB, KSU dan Menteri...insya'allah aku akan buat selagi aku termampu walaupun aku dengar ada yang tidak puas hati dengan pemantauan ini...tapi nak buat camne kan...dah salah satu keja yang telah dipertanggungjawabkan kepada aku...aku juga dipantau oleh big boss, dan KSU jika tidak buat laporan ini...

yang pasti banyak pengalaman yang aku perolehi daripada tweet ni...aku rasa seronok sangat bila tweet...dan yang best dari twitter ini aku dapat berkenalan dengan kekawan lain di alam maya...sehinggakan aku pernah berjumpa dengan seorang follower twitter...macam tak percaya je...coz selama ini just tweet2 di Twitter land...tapi bila dah bersua muka aku dah menambah koleksi kawan dan mengeratkan silaturahim...dari sorang kawan aku kenal kekawan twitter yang lain...yang pasti aku seronok je menyampuk bila kawan2 tweet hantar status mereka...aku akan bg respond apa yang mereka buat atau apa yg mereka tensionkan...

yang bestnya bila aku stress aku akan tweet dan kita akan dapat respond dr kawan2 tweet...bila kita dah dapat sokongan dan semangat, insya'allah stress atau masalah yg kita hadapi akan berkurangan....

itu adalah serba sedikit pengalaman aku bertweet...yang pasti akan akan terus bertweet sehinggalah ada teknologi baru yang menarik hehe....

2 comments:

wos said...

henfon akak bukan dlm kategori henfon pintar.

maka,
kakwos tak sesuai bertwitter.

sobss..

risanur said...

wos >> sy pun dapat handphone free..kalu tak sy akan tweet melalui PC je...