Terima Kasih Sahabat

07 October 2011

759 : karamel yg marveles...

sepatutnya n3 ni sepatutnya ditulis last week tapi disebabkan kesibukan melampau terpaksalah ceta ni diperap dahulu selama seminggu....dah basi pun takpe asalkan aku menulis sebagai kenangan bagi aku...

last week Khamis, balik daripada keja aku begitu bersemangat dan teruja nak memasak karamel...aku pun tak tahu kenapa..yang pasti hati aku membuak-buak nak membuatnye...teringin nak makan satu dan kedua aku nak jamu kekawan opis untuk besday aku...nak beli kek macam mahal sangat hehe...bukan kedekut tapi better jamu kekawan masakan yang kita masak....lagi puas hati...hehe..alasan tak boleh bla kan haha....

yang kelakar tu sebelum aku balik dari keja, aku ada tweet yang mengatakan aku ada baik punye projek malam ni...apa lagi ramai la yang membalasnya coz diorang kata projek malam Jumaat katanya...sabar ajelah huhu...


alhamdulilah berjaya juga aku membuat karamel setelah hampir setahun tak membuatnya...yang kelakar tu siap BBM member tanya resipi untuk confirmation..haha..nampak sangat selalu masak kan sampai kena BBM member...thanks oja atas resipi yang marveles tu...berjaya gak membuatnya..

last week juga masa hari Jumaat tu adik perempuan aku accident dengan bas metro di jalan ipoh...lagi buat aku kelam kabut...nak potong karamel tu masa tengahri semuanya lari plan...coz aku pergi tengok adik aku yang dah melalak kat tepi jalan coz trauma dengan eksiden tu...bila dah settle masalah eksiden adik aku tu, petang baru la plan memotong karamel itu berjaya...masa tu makan pun kelam kabut coz sedang siapkan dokumen untuk mesyuarat hari Isnin....makan sambil berdiri gitu...alhamdulilah hajat di hati untuk jamu kekawan berjaya..bukan setakat kekawan sekali dengan big boss aku offer...nasib baiklah dapat respond kata sedap dari semua...kalu tak sedap memang confirm rasa malas nak buat sudah ada haha...

No comments: