Terima Kasih Sahabat

17 November 2011

767 : nasi kerabu KWSP...

alhamdulilah akhirnya dapat juga makan nasi kerabu KWSP....kenapa dipanggil KWSP coz kedai tu dibuka berhampiran dengan KWSP HQ di Jalan Raja Laut...sapa tak kenal nasi kerabu kak wan....memang marveles dan sedap...huhu..

walaupun aku ni orang jati Kuala Lumpur aku masih makan makanan tradisi dari negeri2 lain...kalu makanan tu sedap memang confirm aku gi terjah dan cari sampai dapat....


setelah sekian lama tak makan nasi kerabu KWSP ini, aku telah mengajak my hubby gi mencarinya pagi tadi...aku dan my hubby orang pertama yang sampai...masa tu kedai baru je nak bukak...punye teruja nak makan, siap boleh jadi peserta pelanggan pertama...siap boleh dok kat tepi kedai tu tengok kakak tu mengatur makanan-makanan yang ada...masa tu bau nye dah mengancam huhu...masa tu rasa tak sabar ye nak makan....kecur air liur....

kalu dah pindah putrajaya nati, camne la nak gi cari dan terjah nasi kerabu ini lagi...kena ambik cuti la kot...coz kedai ini dibuka masa opis hour je....yang pasti nasi kerabu ini lain daripada tempat lain...walaupun makanan orang pantai timur tapi tak la rasa manis sangat...ditambah plak solok lada yang mengancam abis...huhu...ditambah dengan hirisan daging bakar yang lembut....

bukan nasi kerabu saja yang ada tapi nasi dagang dan nasi berlauk juga ada...kalu datang dalam pukul 7.30 pagi, kena beratur la tunggu giliran...huhu...mengalahkan nasi kandar line clear haha...

No comments: