Terima Kasih Sahabat

30 December 2011

775 : hari terakhir...

sekejap sahaja rasanya berada di tahun 2011 ini....pejam celik pejam celik dah sampai penghujung Disember....lagi 2 hari tamat juga la 2011 ini....macam tak percaya je...rasa baru je rasa bulan Januari...alih-alih dah masuk Disember...

yang pastinye macam-macam yang aku lalui sepanjanhg tahun 2011 ini...ada kenangan manis, pahit dan segalanya....ada suka dan duka....

alhamdulilah apa yang aku impikan untuk tahun ini, berjaya juga aku gapaikan....ada juga yang tidak dapat aku buat....insya'allah masih banyak yang harus dilakukan untuk berjaya dalam kehidupan...bukan semuanya dapat kita lakukan dalam satu masa kan...

yang pastinye akhir tahun ini aku telah berhijrah tempat keja dari KL ke Putrajaya....itu yang pasti...nak ke tak nak kena juga gagah ke Putrajaya....memang la best coz semua serba baru tapi yang tak bestnya bila kena berulang setiap hari dari KL-Putrajaya huhu...rela dalam paksa katanya...selagi aku boleh bertahan insya'allah...

hari ini hari terakhir bekerja untuk tahun 2011...alhamdulilah dan insya'allah semua kerja yang dipertanggungjawabkan kepada aku, aku dapat melaksanakannya walaupun kekadang tu memberontak juga...bukan sengaja nak memberontak tapi kegeraman punye pasal...keja orang lain tapi aku yang kena buat tu yang tak puas ati...padahal gaji dia lebih tinggi je dari aku huhu...itu la lumrah kehidupan....kena lakukan juga agar semua projek/kerja yang diberikan dapat dilakukan dengan sempurna... "Saya Yang Menurut Perintah" ...aku bersyukur dengan keja ini lah aku dapat menabur jasa bakti aku kepada ibu dan ayah serta family....biasalah manusia ini kekadang mengeluh tak kire masa dan tempat...tak pernah rasa cukup huhu....

aku pelik je dengan diri aku ini, bila tahun baru ada je azam baru nak buat...tapi hangat-hangat tahi ayam...mula-mula je bersemangat tapi pastu hampa haha....bila aku nak berubah pun tak tahu la...namun yang pastinya aku akan cuba menjadi anak, isteri, kakak, menantu, bakal ibu , kawan yang terbaik bagi keluarga dan kekawan aku....aku mahu orang-orang yang sayang akan bahagia dan gembire bersama dengan aku...aku tidak mahu mereka rasa berduka dan lara...hehe...dah macam ayat orang bercinta plak hehe...jiwang la plak...

No comments: