Terima Kasih Sahabat

16 January 2012

781 : masakan kampung...

dah lama dah aku tak tulis n3 pasal makanan yang aku masak...aku tau aku ini kekadang terlebih rajin haha....tapi aku masak yang pastinye mengikut mood dan selera aku....lately ini aku suka masak makanan berasaskan ikan...kalu ayam dan daging tu macam tak lepas kat tekak je....huhu...


ini resepi minggu lepas....asam pedas ikan kembung, sambal udang, bendi goreng, ikan goreng dan kicap untuk mencecah ikan goreng dan sambal belacan...puas hati masak sendiri ini...coz nak masak pedas ke, masam ke tekak kita juga yang rasa huhu....yang pastinye aku suka tengok my hubby makan...katanya habis diet dia selama ini hehe...

lately ini tekak tak boleh nak bla terima makanan ala-ala western dan fast food...memang takde selera langsung...bila terfikit kfc, Mc D, spageti atau makanan ala-ala western rasa cam nak loya je...tekak aku suka selera kampung plak...padahal orang KL haha....aku suka masakan gulai masak lemak, gulai kari, asam pedas...tapi aku suka ikan je, ayam dan daging tak bape nak masuk huhu...tekak ni macam-macam la...layan kan jelah selagi boleh layan...huhu...

2 comments:

Qaseh Suhaida said...

ho hooo....terliur di buatnya...

risanur said...

Qaseh >> terliur takpe jgn mengidam plak hehe...