Terima Kasih Sahabat

30 March 2012

799 : warga Putrajaya...

insya'allah tidak lama lagi aku dan hubby akan menjadi warga sejati Putrajaya...aku tidak tahu la bagaimana kehidupan kami di sini coz dah bertapa bermaustatin di Kuala Lumpur hampir 34 tahun....

selama 4 bulan ini kehidupan harian aku masih di KL walaupun berulang ke Putrajaya untuk mencari sesuap nasi...tidak lama lagi di sini la kehidupan kami...moga kehidupan kami di sini akan bertambah ceria, bahagia dan gembire selalu walaupun ada yang kata Putrajaya ni agak kebosanan pada hujung minggu...huhu...yang pastinye kalu hujung minggu aku dan hubby akan lari balik ke KL la...almaklumla mak dan ayah ada kat sane hehe....

rumah yang bakal kami duduk...

alhamdulilah permohonan kuarters aku telah diluluskan...jenuh juga membuat proses untuk mendapatkan kunci rumah kuarters...banyak tempat dan duit yang perlu dihabiskan digunakan huhu...nasib baikla aku dan hubby dah buat preparation simpanan duit awal...kalu tak dengan persiapan nak beli barang baby lagi...memang parah la...alhamdulilah kami berdua dapat rumah teres....walaupun dalam hati nak gak rumah apartment huhu....namun kekawan kata rezki aku dapat rumah teres...bukan senang nak dapat...alhamdulilah....

moga Allah akan memberi kerahmatan dan keberkatan pada aku, suami dan baby yang bakal lahir ini hidup bahagia di Putrajaya ini...penghijrahan untuk tahun 2012...sepanjang aku dan suami bernikah, ni rumah ketiga yang kami pindah sepanjang 7 tahun hidup bersama....2 kali rumah flat dan ini kehidupan baru di rumah teres....moga kami akan sentiasa gembire, ceria bersama...insya'allah...

selepas ni hubby plak la yang akan berulang alik ke Kuala Lumpur untuk mencari rezki....moga hubby aku kuat semangat untuk berulang alik....insya'allah...

3 comments:

pB said...

akak akan seronok kalau dapat duduk di PutraJaya.

Persekitaran cantik , fasiliti awam pun banyak , cuma tempat nak habiskan duit jer tak byk @ satu jer kat Alamanda tu ....


selamat berpindah...

tulip said...

salam kak., macam dapat presint 11 je? saya dok kuarters presint 11A. dekat area surau n petronas. boleh la kita berjumpa.

risanur said...

kak pB >> mmg persekitaran cantik kak...tapi dah biasa dok kat KL...nak biasakan diri di sini amik masa sikit hehe...

tulip >> pandai tulip letak pict cam gitu pun dah bole teka...nampak sangat dah familiar dgn presint 11 tu ye...insya'allah nati kita jumpa ye...