Terima Kasih Sahabat

09 July 2012

818 : macam tak caye je!!!

pejam celik pejam celik sudah 15 hari aku telah bergelar seorang ibu...macam tak percaya sahaja yang aku dah melahirkan seorang baby perempuan yang sangat comel huhu....

macam tak percaya saja yang aku dah berjaya menempuh semua dugaan semasa nak melahirkan seorang khalifah Allah di muka bumi ini...jika diingat-ingatkan seperti tak percaya yang aku menghadapi semua dugaan itu...macam tak percaya yang aku 'berkampung' di hospital selama 4 hari sebelum melahirkan baby ini....dan kembali ke hospital kerana luka pembedahan berdarah kembali....kalu diingatkan rasa ngeri, trauma dan fobia saje...

alhamdulilah walaupun pelbagai dugaan yang aku hadapi, insya'allah aku tabah dan redha menghadapinye....bila pandang muka cahaya mata yang aku idamkan selama ini, segala perit penderitaan semasa melahirkan seperti hilang di angin lalu walalupun kekadang tu, termimpi-mimpi jugak dibuatnye huhu....memang benar kata orang bila dah lihat cahaya mata yang ditunggu selama ini semua kesakitan masa bersalin semuanya hilang...itu la kenikmatan yang hanya dirasai oleh seorang ibu....semoga aku dan baby akan sihat dan sembuh dengan segera....

ada 29 hari lagi untuk aku menempuh tempuh berpantang dan ada 75 hari lagi untuk aku bercuti bersalin selama 90 hari....rasa macam lama je tapi bila masa berlalu dengan pantas tak rasa pun yang aku akan bercuti selama 90 hari...macam tak cukup je kan....huhu...

aku dan husband terlalu rasa amat bersyukur dengan kehadiran cahaya mata yang kami namakan Nur Insyirah yang bermaksud cahaya kelapangan dan kegembiraan...moga Nur Insyirah ini akan menjadi seorang anak yang solehah, beriman dan bertawakal kepada Mu Ya Allah....segala apa yang kami rancang akan ditentukan oleh Mu Ya Allah...semoga kami dapat mendidik dan membesarkan cahaya mata kami ini dengan rasa bertanggungjawab...insya'allah....

2 comments:

KM said...

Alhamdulilah...semoga kehadiran Nur Insyirah menjadi cahaya yg menerangkan lg kebahgian anda berdua..insyaallah..

ka . ka . mim said...

alhamdulillah... x tau pn akak dh bersalin... tahniah kak... jaga diri tau...pantang betol²... bykkan bergerak spy luka ceaser tu cpt sembuh...