Terima Kasih Sahabat

02 September 2012

824 : bersawang...

lamanya aku tak update blog kesayangan aku ini...dengan kekangan tiada talian internet dan ditambah plak dengan kehadiran orang baru dalam hidup aku membuatkan masa nak berblog memang terhad....banyak yang nak diceritakan sebagai kenangan namun ada saje yang menghalang huhu...

tak kurang dari 20 hari aku akan masuk keja kembali.....rase sekejap je aku dah nak abis bercuti...rasa macam tak percaya je aku dah melahirkan baby yang selama ini aku kandung kan...dulu berjalan bawa perut sekarang ini berjalan bawa anak huhu...memang banyak pengalaman yang aku perolehi semenjak bergelar seorang ibu....yelah dulu bersiap utk diri sendiri dan suami saje...sekarang ini apa-apa kena siapkan baby dulu barula ibu dan ayah nya....pastu sekarang kalu nak kuar kena tengok masa dan tempat....tak boleh nak main redah je....takut 'ada' yang mengikut baby plak...

sekarang ini aku tengah mengajar baby Nur Insyirah menghisap botol susu dan susu tepung...yang pasti anak aku ini memang cerdik dan pandai....kalu susu tepung mesti dia akan menjerit tapi kalu susu ibu yang dimasukkan dalam botol confirm minum tak lepas....aku kena cari susu tepung yang serasi dengan Nur Insyirah....kalu tak mau seksa dibuatnya....tapi alhamdulilah baby dah mula nak botol susu...kalu tak memang masak la...

yang pastinya aku kena kuat semangat bila nak mengajar baby hisap botol....mental dan emosi kena kuat...kalu tak memang akan bagi je breasfeed sebab tak sampai hati lihat baby menangis kelaparan huhu...naluri sorang ibu mana nak tengok anak kelaparan...tapi nak buat camne kan kena juga kuatkan tekad dan semangat huhu....moga aku berjaya melatih Nur Insyirah menghisap botol dan susu tepung insya'allah.....

moga aku akan rajin update blog aku ini...walaupun tak la glamer macam orang lain tapi aku perlukan kenangan untuk masa hadapan...

1 comment:

Syida ex-KPWKM said...

Salam kak,
nape akak tak pump jer susu akak dan beri kan EBM pada baby? kan lebih bagus dan menjimatkan...Insya Allah, if there is a will, there must be a way:)..anything saya boleh tolong guide...Insya Allah