Terima Kasih Sahabat

01 November 2012

834 : aktiviti terbaru....

sejak berusia dari 2 bulan setengah lagi Nur Insyirah dah pandai menghisap jari tangan terutama sekali bila sarung tangan sudah tidak dipakai lagi....bila jaga saje confirm akan buat aktiviti tersebut....pantang ada masa itu saje la keja dia....



sekarang ini sejak masuk 4 bulan akitviti terkini Nur Insyirah adalah menghisap jari kaki plak...Nur Insyirah akan angkat kaki kiri terutamanya untuk masukkan jari kakinya dalam mulut...lagi dilarang lagi dibuat...sabar jelah anak ibu sorang ini...sejak dah pandai angkat kaki, asyik itu sahaja hobi yang akan dilakukan....



kalu tak jari tangan yang dimasukkan dalam mulut, jari kaki la yang menjadi mangsa....aku jadi takut coz takut ada kuman ke atau virus yang akan dihisap ye....tambahan plak dari minggu lepas demam sehingga semalam belum kebah sangat....dah gi 2 klinik iaitu klinik swasta dan kerajaan....

kat klinik kerajaan siap amik darah coz takut kena demam denggi coz dah demam lebih 4 hari...sian anak ibu menangis masa amik darah...tapi anak ibu kuat kan...lepas je amik darah terus tegur dan senyum kat doktor...sabar jelah....

siap aku dan opahnya gi minta air penawar...takut la kalu ada apa-apa benda yang tidak nampak oleh mata kasar mengikut Nur Insyirah...tapi makcik tu kata demam nak jadi pintar....alhamdulilah kalu nak menjadi pintar dan pandai...

memang benar agaknya makcik tu kata, coz semua benda Nur Insyirah nak buat....berpusing 360 darjah, nak mengiring dan meniarap akhirnya...dan aktiviti menghisap jari tangan dan kaki sekali...dan yang paling baru Nur Insyirah suka menjerit...pantang ditinggalkan sorang confirm suara "bukan sekadar rupa" akan keluar...nyaring dan mantap sangat suaranya....sabar jelah sampaikan atoknya pening kepala melayan cucu perempuan yang paling kecik ni huhu...




lagi satu aktiviti Nur Insyirah apabila duduk kat kerusi malasnya, habis semua toy-toy kecik menjadi mangsa habuan untuk dimasukkan di dalam mulutnya sambil melayan televisyen....Nur Insyirah memang suka sangat tengok tv....kecik-kecik dah kenal apa itu tv...Nur Insyirah akan memandang saje tv tu terutama masa iklan....kekadang tu siap tegur iklan kat tv tu...macam la tv tu bercakap dengan dia....

itu la antara aktiviti Nur Insyirah setakat 4 bulan ini...yang pasti sekarang ini asyik nak meniarap....tak sabar nak tunggu Nur Insyirah buat setiap akitviti yang perlu dilakukan oleh setiap bayi...rasa sekejap je anak ibu dah besar...masa lahir hari tu just diam dalam bendung je sekarang ini dah macam-macam pandai buat....

moga Nur Insyirah akan menjadi anak yang sihat, pandai, solehah, bertakwa pada Allah insya'allah...

No comments: