Terima Kasih Sahabat

18 December 2012

842 : durian oh durian...

hujung minggu yang lalu aku dan my hubby memang betul-betul kepingin makan durian...almaklum la musim durian skrg ni...memang merata-rata bole beli durian tapi bila dah dok kat Putrajaya ni berpusing juga la nak membeli durian....

selalu balik ke KL tak penah rasa nak makan durian....ntah tak tahu kenapa masa hari Jumaat lepas aku nak sangat makan durian...bukan nak makan banyak pun, dapat rasa 3 ulas pun dah cukup...

aku ajak my hubby gi tengok durian kat pasar tani Putrajaya....kitorang nak cari durian longgok je coz durian dah banyakkan....takmo la beli durian musang king atau D24...just nak makan durian longgok dan murah-murah je memandangkan ekonomi kurang memberansangkan huhu...durian longgok ni lagi sedap dari durian musang king....hari tu rasa durian musang king takdelah sedap mana pun...harga je yang melambung sebiji hampir RM25 hubby beli....rasa cam tak berbaloi je....

yang pasti kecewa sangat gi pasar tani putrajaya coz yang ada hanya durian timbang huhu....kecewa sungguh....

keesokkan harinya aku ajak my hubby gi pasar malam bandar baru bangi kat seksyen 16....aku baca kat blog pasar malam ni yang paling panjang dan paling ramai yang meniaga....mesti menarik dan best....

pukul 5.15 petang bertolak dari rumah dan gi mencari pasar malam bandar baru bangi seksyen 16 tu...berpusing gak la huhu...sampai pakai google maps la...nampok sangat jarang terjah bangi walaupun bangi dan putrajaya berjiran huhu....


memang puas hati la dapat terjah pasar malam ini...semuanya ada...kat sini masih ada lagi yang berniaga jual sayur dan buah-buahan jenis longgok-longgok dalam pinggan....kalu kat putrajaya semuanya timbang....sampai beli sayur 2 jenis pun boleh cecah RM5...


memang sonok sangat aku gi pasar malam bandar baru bangi ini...pelbagai sayur, buah-buahan dan ikan yang aku beli....termasuk la buah durian....aku dapat beli3 longgok dengan harga RM20....isi duriannya memang marveles la...kalah durian D24 huhu...memang puas la makan sampai boleh bawa balik KL bagi kat mak dan mak mertua....dan ada juga aku masak serawa durian....

bak kata my hubby cukup la makan durian untuk tahun ini....padahal nak ke tahun depan ada je 15 hari lagi huhu....kire macam lama je kan...padahal tak lama dah nak masuk 2013....sekejap je rasa dah berlalu tahun 2012....

lain kali nak gi lagi pasar malam bandar baru bangi....macam-macam makanan ada....

No comments: