Terima Kasih Sahabat

27 December 2012

844 : makanan pertama...

 get ready untuk makan....

alhamdulilah 24 Disember 2012 yang lalu, genap Nur Insyirah 6 bulan...macam tak percaya je dah setengah tahun Nur Insyirah lahir ke bumi Allah ini....aku juga macam tak percaya dah 6 bulan aku bergelar seorang ibu....dan masih tak percaya lagi sehingga kini....

alhamdulilah juga sehingga kini aku masih menyusukan Nur Insyirah dengan SI...insya'allah akan aku teruskan sehingga titisan yang terakhir....


disebabkan Nur Insyirah ini 'kecik' sangat, nurse kat klinik suruh bagi makan bila dah genap 6 bulan...kalu nak bagi makan pun kena bagi bubur nasi yang dimasak sendiri....jangan diberikan cerelac dalam masa terdekat ini, takut berat badan Nur Insyirah makin kecik lagi.....kesian anak ibu kan....kecik je...setiap bulan naik 500 gram je...last timbang hari tu, berat baru je 5.6 kg....tapi yang pasti Nur Insyirah sihat, aktif dan ceria sangat...kecik-kecik berisi orang kata....

makanan pertama Nur Insyirah...

hari Isnin lepas, aku bersungguh masakkan bubur nasi yang diletakkan lobak merah....aku nak sangat lihat macamne rupa Nur Insyirah makan dengan hidangan pertama dia....rasa teruja sangat aku dan hubby nak tengok....

suapan pertama untuk Nur Insyirah....

coz selama ini, bila Nur Insyirah tengok orang makan, mulut tu terkumat kamit je nak rasa makanan tu...kekadang tu, kalu pegang dia sibuk nak amik apa yang kita masuk dalam mulut kita....Nur Insyirah macam geram je bila tengok orang makan...macam-macam anak ibu ini....

yang pasti Nur Insyirah hanya makan tak sampai 1 sudu besar pun....hanya makan sikit je....baru makan 3 suap, Nur Insyirah dah pandai menyembur...sabar jelah anak ibu ini....ingatkan nak makan beria-ia....tapi hampes....

Insya'allah ibu akan pelbagaikan makanan Nur Insyirah....ibu akan cari resipi yang sedap-sedap untuk anak ibu....ibu akan masak dan akan beri Nur Insyirah makan....tapi yang pasti ibu akan tetap berikan SI pada Nur Insyirah....ibu nak Nur Insyirah membesar dengan sihat, aktif dan ceria dengan minum SI....

4 comments:

Siti Fatimah said...

Akak cmpo ngn SI tak? Try la cmpo kot2 dia tambah berselera hehe

risanur said...

Siti Fatimah >> bole campur dgn SI ye...nati akak cuba hehe...TQ

Zu Ismail said...

wah... awak dah jadi ibu sekarang.. Tahniah!! Nampak sangat dah lama tak jenguk sinin.. hehehehhe

risanur said...

Zu >> alhamdulilah sy dah jadi ibu selama 6 bulan...hehe...tq krn masih sudi menjenguk walaupun dah lama...