Terima Kasih Sahabat

04 February 2013

852 : Karnival Kumpulan Karangkraf...

semalam my hubby wat surprise....surprise ajak gi Karnival Kumpulan Karangkraf yang berlansung di Seksyen 15 Shah Alam...tak sangka plak my hubby ajak gi ke sana....


kalu ikutkan hati memang nak ajak gi ke karnival tu tapi disebabkan banyak plan yang nak dibuat masa hujung minggu tu yang tak jadi nak ajak hubby ke sana...tak sangka plak pagi semalam, masa iklan tentang karnival tu di televisyen, hubby tanya "ayang takmo gi ke karnival ni ke"...rasa macam tak caya je bila hubby tanya cam gitu....macam orang ngatuk yang disorongkan bantal, memang aku nak pergi la....apa lagi lepas mengemas rumah dan membasuh aku siapkan Nur Insyirah dan tepat pukul 12 tengahari kami bertiga bergerak ke Shah Alam....

dalam pukul 12.45 pm dah sampai ke tempat karnival...alhamdulilah kami dapat parking yang tak jauh sangat dengan tempat karnival....manusia punye la ramai hanya Allah sahaja yg tahu...dengan kereta yang banyak....siap ada shuttle services kalau sesapa yang parking jauh...kira bagus la....nasib baik gak semalam cuaca mendung ketika kami sampai....

masa baru sampai tu, aku ternampak signboard yang mengatakan jam 12 tengahari hingga 1 petang ada Aaron Aziz di pentas utama untuk pelancaran buku bibilografi dia kot....aku yang tak bape nak teruja sgt dengan artis ini, just lalu je di depan pentas utama tu...novel-novel lagi melambai-lambai kat aku huhu....orang memang ramai la kat depan pentas utama tu....

memang banyak booth yang aku nampak..antaranya TV Alhjirah....dan booth-booth lain adalah booth di bawah kumpulan karangkraf seperti Majalah Pa&Ma, Pengantin, Media Hiburan dan banyak lagi la...tapi tempat yang aku nak terjah dulu adalah tempat jualan novel la....tak bole nak melengah-lengah coz ada anak ini lain sikit....kalu mood dia nak mengamuk habis semuanya tak jadi....

 novel yang popular diadaptasi ke drama sekarang....

aku soh hubby pilih buku yang dia nak sementara aku menjaga Nur Insyirah....lepas hubby dah pilih giliran aku plak untuk memilih novel-novel yang terpampang di depan mata....kalu ikutkn hati semua novel aku nak beli....semuanya nampak menarik...lagipun dah lama dah aku tak membeli novel...tu yang teruja terlebih-lebih sangat....


banyak penulis-penulis baru yang aku tak kenal...yang pasti aku hanya memilih penulis novel yang aku familiar iaitu Aisya Sofea, Anis Ayuni dan Aleya Annesa...novel-novel lain pun mengujakan tapi bajet tak bape nak ada kan....semua novel dan buku ada diskaun 30% untuk setiap pembelian...ada gak pembelian kombo....aku harap sangat dapat jumpa novelis Aisya Sofea untuk dapat sign dari dia tapi takde dalam jadual untuk hari tu...rugi sungguh....

bila dah siap bayar semua, my hubby kata Nur Insyirah buat projek huhu....kena la carik toilet....nak gi jalan-jalan kat booth lain tu memang tak dapat la tambahan plak hujan dah mula renyai-renyai....takde rezki la nak nengok booth lain...tapi alhamdulilah aku dah dapat pergi ke karnival ini...thanks to my hubby....thank you abang!!!


6 novel, 3 majalah wanita dan 2 buku Islamik yang aku dan my hubby beli...alhamdulilah...kalu ada rezki lebih memang banyak yang aku nak beli...

No comments: