Terima Kasih Sahabat

11 June 2013

875 : Kenanga Wholesale City (KWC)...

Ahad lepas aku, my hubby dan Nur Insyirah gi menerjah ke Kenangan Wholesale City (KWC) yang terletak di Jalan Gelugor....selama ini aku asyik dengar orang bercerita saje, hati membuak-buak nak tahu apa la yang ada kat situ....katanya tempat jualan borong....sebelum ini aku pernah gi ke GM Plaza di Chow Kit dan di Klang...

KWC ini terletak di belakang Balai Bomba Jalan Hang Tuah, berdekatan dengan Flat Sri Selangor atau dikenali sebagai Flat Sampin kalu tak salah aku....yang pasti, tempat ini memang sesak la....nak menuju ke KWC memang banyak kedai borong untuk semua barang...kalu nak jalan kat situ memang kena datang dari awal la....tapi tujuan aku nak tau apa yang ada di KWC, aku just terus ke bangunan KWC.....bangunan KWC ini boleh nampak dari Jalan Hang Tuah...berwarna kelabu asap gitu, dan bentuk bangunannya pelik...



nak naik ke parking saje, memang kena pusing dari bawah hingga ke level 8 baru la nampak tempat parking...tapi yang pasti penuh...aku naik sampai ke tingkat 11...berpinar biji mata dan kepala nak mencari parking....tak salah aku tempat parkingnya sampai tingkat 12...bangunan KWC ini ada 17 tingkat...

macam shopping complex lain, tapi di KWC semuanya menjual pakaian, handbeg, dan macam-macam lagi barang....bagi aku tempat borong yang selesa untuk mensurvey barang....aku sempat terjah dari level G hingga level 5 sahaja...tak larat nak naik lagi coz bawa Nur Insyirah...sian kat Nur Insyirah kena dok dalam baby carrier...siap tido lena lagi masa ibu jalan-jalan...

kat KWC ini boleh beli dengan bilangan yang sedikit iaitu sehelai tapi dengan harga yang lain la...kalu lebih dari 3 baru la boleh dapat harga borong...takdelah sebelum ini kalu gi kedai borong lain, confirm kena amik lebih dari 3 huhu....lagi satu kita boleh campur-campur tapi dengan harga yang sama la....memang best la kalu gi sini....majoriti fesyen bajunya yang terkini...kalu ikutkan semuanya nak belikan...tapi bajet tak bape nak ada, hanya aku dan Nur Insyirah je yang ada habuan...tak sempat nak belikan untuk my hubby...maybe next time kita boleh gi lagi ye....

aku kuar dari KWC ini masa tu dah hampir pukul 7.45pm...memang beratur la nak turun dari parking hingga ke bawah kerana kesesakan....kat KWC ini semua kedainya beroperasi dari 10 pagi hingga 8pm...bukan macam shopping complex lain sampai pukul 10pm....

KWC ini berhawa dingin...susunan kedainya juga teratur sahaja....pastu semua baju-baju yang di peraga kan memang macam shopping complex lain la tak seperti kedai borong yang lain la...memang nak memilih tu senang dan kita boleh cuba juga...tapi ada gak yg tak boleh cuba kalu kedai tu nak abiskan stok....

kira KWC ini memang bole pergi lagi la untuk beli baju-baju...kalu sesapa yang nak meniaga tempat ini memang bole dijadikan pilihan...

thanks to my hubby kerana sudi bawa ke sana....nati kita gi terjah lagi untuk shopping raya plak hehe...


No comments: