Terima Kasih Sahabat

31 July 2013

884 : mood raya...

hari ni dah 22 Ramadhan 1424H...kemungkinan lagi 7 atau 8 hari lagi je umat Islam akan menyambut hari raya....

yang pastinya, aku datang opis dah jadi lemau...dah jadi macam biskut yang masuk angin je....mood raya sudah ada....nak buat kerja pun agak ala-ala je kan....mood raye sudah datang dan cuti saje yang difikirkan....

pasang radio pun asyik lagu raye je.....kat FB, twitter kat mana sahaja semuanya cerita persiapan hari raya....lagi la semangat nak beraya tu membuak-buak...aku ini mengalahkan anak buah aku je nak sambut raya....padahal raya kat KL je pun...bukannya balik kampung pun huhu...tapi semangat raya tu perlu ada kan haha....

walaupun raya kat mana pun, tapi aku excited lebih kerana anak aku Nur Insyirah akan memakai baju kurung....dan dah pandai salam semua orang....lagi best dan bermakna la beraya dengan anak...tahun lepas Nur Insyirah baru berumur 2 bulan....yang tidak tahu apa-apa.....walaupun baru setahun, yang pasti aku nak Nur Insyirah gembire masa hari raya ni hehe....tak sabar nak pakaikan Nur Insyirah baju baju, kasut baru dan semuanya yang baru-baru tu la hehe....ibu plak lagi over dari anak kan....haha....layan kan jelah mood ni....


sabtu lepas bawa Nur Insyirah gi shopping sekali lagi di Aeon Setiawangsa....Nur Insyirah nampak budak lain main belon, terus dia kata 'nak'....mana la nak cari belon kat shopping complex tu...aku dan hubby wat tak layan je tapi Nur Insyirah mengamuk....satu Aeon tu dengar suara Nur Insyirah....semua orang memandang ke arah kami....sabar je lah kan....penangan budak nak belon.....

apa lagi, kami terus pergi kaunter bayaran dan bayar walaupun ada je benda nak ditengok lagi...tak larat nak dengar suara Nur Insyirah yang nyaring tu....nasib baik la my hubby dapat juga cari belon untuk Nur Insyirah baru la Nur Insyirah tersenyum...tapi masa tu mood nak shopping dah hilang huhu....apa lagi balik je la....

No comments: