Terima Kasih Sahabat

19 August 2013

888 : diri sendiri..




menjadi diri sendiri adalah lebih baik daripada perlu berlakon di hadapan semua orang....
menjadi diri sendiri lebih baik daripada perlu berpura-pura dengan alam sekeliling...
menjadi diri sendiri lebih baik daripada menahan sakit hati yang teramat...

itu yang aku lakukan sekarang....tanpa perlu berlakon atau berpura-pura...aku lebih selesa berbuat demikian daripada menyakitkan hati aku sendiri...

aku buat perangai dan tingkah laku aku sendiri...tanpa perlu berlakon...daripada aku terus berlakon dan orang pijak kepala dan membuatkan hati aku sakit sahaja...

bukan mahu berlagak atau ego..tapi bila aku jadi orang lain dan berpura-pura gembira dan suka, membuatkan perasaan dan hati aku menderita kesakitan...tanpa ada tempat untuk meluahkan...lagi membuatkan hati aku menjadi parah....alih-alih aku juga sendirian dan bersorangan untuk menghadapi segalanya....

baik aku begini....diam lebih baik daripada bersuara...tapi bukan diam bermakna aku setuju atau suka segalanya...tapi diam menandakan itu la diri aku ketika ini...

No comments: