Terima Kasih Sahabat

03 September 2013

892 : mendung berarak pergi...

sekejap sahaja sudah masuk bulan September 2013...rasa baru sahaja tragedi bulan Ogos berlalu...baru sahaja 13 hari arwah bapak meninggalkan kami semua...

kekadang tu masih terasa lagi arwah bapak berada di dalam rumah....terdengar-dengar sahaja suara batuknya berkumandang....seperti baru sahaja arwah bapak sedang menonton tv dan bermain dengan Nur Insyirah...tapi sudah 13 hari kenangan itu sudah berlalu...rasa sekejap sahaja....namun yang pasti kenangan bersama arwah akan tetap segar diingatan...

memang benar orang kata Allah telah merancang dan menetapkan segalanya untuk umatnya....walaupun telah diduga dengan maha hebat namun Allah juga mengembirakan hati yang lara....seperti tidak percaya namun itu kenyataannya....


alhamdulilah tanpa disangka, aku telah dipilih sebagai Anugerah Pekerja Contoh Bil 1/2013 Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat bagi Siri 1 Tahun 2013...alhamdulilah....pengiktrafan yang tidak terduga oleh aku....

sijil telah diberikan semasa Perhimpunan Bulanan KPWKM pada 3 September 2013....berita gembira ini aku ketahui sehari sebelum majlis melalui emel daripada Bhg Pengurusan Sumber Manusia....

alhamdulilah....terima kasih atas pencalonan dan pemilihan yang telah diberikan kepada aku...ini memberikan aku semangat untuk bekerja dengan penuh berdedikasi dan komited...sebelum ini aku sudah perolehi Anugerah Perkhidmatan Cemerlang untuk tahun 2009....aku rasa dihargai kerana telah berkhidmat di KPWKM selama 8 tahun....terasa segala amanah yang dipertanggungjawabkan kepada aku dihargai sepenuhnya walaupun kekadang tu terasa diri dipinggirkan....

kerja yang diamanahkan dan diberikan akan aku cuba laksanakan sebaik mungkin insya'allah....terima kasih Allah kerana telah memberikan kebahagiaan kepada aku untuk hari ini setelah 13 hari aku bersedih....sehinggakan ada kawan menegur aku yang mengatakan hari ni aku nampak ceria sikit dari hari biasa....selalunya muram setelah kehilangan arwah bapak...tidak sangka berita gembire ini aku terima setelah berita sedih menyelebungi diri ini dan keluarga....

3 comments:

pB said...

memang pahit kan ....
akak , tahun ni masuk 2 tahun ayah pergi

mengejut macam ayah risanur jugak

risanur said...

kak pB >> mmg pahit sgt kak, bila arwah ayah pergi dgn mengejut cam gitu...

Rose Azadir said...

Hi…saya blogwalking kat sini. Jemput datang ke blog saya yer http://ibu2ahmad.blogspot.com