Terima Kasih Sahabat

26 September 2013

894 : gajet baru...

alhamdulilah tercapai jugak hasrat aku dan hubby untuk belikan gajet atau mainan baru untuk Nur Insyirah iaitu 'gerek' atau basikal...


last week aku dan hubby bersama Nur Insyirah gi terjah kedai borong mainan di chowkit....pelbagai rupa, warna dan saiz basikal yang ada mengikut harganya....aku dan hubby plak yang teruja untuk memilihnya....kesian kat Nur Insyirah sekejap kat basikal ni, sekejap kat basikal ni....Nur Insyirah layan kan ajelah karenah ibu dan ayahnya haha....


setelah persetujuan diambil kami ambik color pink coz perempuan kan....nampak sikit femininnya haha....pastu ada muzik....takde beza pun ada muzik takde muzik coz harganya sama...baik amik yang ada muzik boleh Nur Insyirah berhibur semasa menunggang basikal...haha...


yang pastinya setiap kali Nur Insyirah tekan je butang muzik tu, Nur Insyirah akan berjoget...dan yang kelakarnya Nur Insyirah akan menekan butang muzik tu ketika kami masing-masing senang menonton televisyen....tensen je mak-mak sedara termasuk opahnya kerana muziknya terlalu kuat...apa lagi angkat basikal masuk dalam bilik la...sembunyikan dulu sehingga cerita habis...kesian anak ibu kena bulikan....

dan lagi satu sebenarnya kaki Nur Insyirah tak sampai pun lagi untuk mengayuh even nak letak kaki kat tempat pengayuh tu...disebabkan ibu dan ayahnya teruja sangat nak belikan basikal, naik saje la...Nur Insyirah kena menyorong basikal atau menggunakan sebelah kaki untuk mengerakkan basikalnya tu...kalu aku atau ayahnya rajin, kami menolak la Nur Insyirah....seronok je aku tengok Nur Insyirah naik basikal...

setahun yang lepas, Nur Insyirah baru nak belajar meniarap, sekarang ni dah pandai naik basikal, tak tahula apa yang akan jadi pada tahun lepas....masa amat cepat berlalu tanpa kita sedar....

No comments: