Terima Kasih Sahabat

30 September 2013

895 : 40 hari sudah berlalu...

30 september 2013 bersamaan 40 hari arwah bapak telah meninggalkan kami semua...rasa sekejap sangat arwah bapak tiada...aku terlalu rindukan arwah...


yang sedihnya hari ini hari kelahiran aku arwah bapak tiada bersama untuk meraikan bersama...buat pertama kalinya aku dan kembar menyambut hari kelahiran tanpa kehadiran arwah bapak...


yang pastinya malam tadi tidur aku tidak lena, mengenangkan arwah....masih terbayang-bayang ingatan aku semasa tanggal 22 Ogos yang lepas...aku rindu sangat dengan arwah...

Ya Allah tempatkan arwah bapak di kalangan mereka yang beriman dan moga arwah tenang di sana....itu sahaja doa yang dapat aku berikan pada arwah setiap kali solat dan setiap kali teringatkan arwah...

semalam, kami telah mengadakan kenduri tahlil untuk arwah bapak dan saudara mara yang telah meninggal dunia....alhamdulilah kenduri yang dirancang berjalan dengan lancar....walaupun ringkas tapi ramai juga saudara mara dan jiran tetangga yang datang...

bacaan Yassin dah tahlil bermula jam 11.45 pagi....dan kenduri berakhir jam 4.30 petang....semua makanan kami adik beradik dan mak masak sendiri....makanan yang terdiri daripada masak lemak nenas, kicap daging, sambal udang petal, sayur kailan cendawan, ikan goreng, ikan masin, sambal tempoyak dan jering....seronok aku melihat tetamu-tetamu yang makan kerana masakan ala kampung katanya....

alhamdulilah kenduri 40 hari sudah dilakukan....insya'allah kami merancang akan buat kenduri semasa 100 hari plak....Ya Allah rasa sekejap sangat masa itu berlalu...

No comments: