Terima Kasih Sahabat

06 January 2014

909 : crunchy almond...

alhamdulilah impian nak membuat sendiri crunchy almond berjaya juga...crunchy almond adalah satu kudapan yang sekarang ni laris di pasaran dan bagi aku agak mahal jugak harganya...that why teringin nak membuatnya sendiri huhu...

walaupun rupa tak cantik macam blog masakan azlita tu, yang pasti aku puas ati wat sendiri...

aku amik resipi ni dari blog Azlita masam manis...memang patut mahal pun harga cookies ni coz bahan-bahan nya pun boleh tahan harganya...tapi sedap punya pasal dan bersemangat nak buat sendiri pejamkan je la mata ni....

aku buat masa hari Jumaat pas balik dari keja...aku minta bantuan adik-adik aku untuk menolong...takkan aku nak angkut balik oven balik ke rumah...memang tak berbuat la dengan melayan si kecik Nur Insyirah tu...

alhamdulilah tak sampai sejam cookies tu siap di buat...aku hanya buat sikit sahaja untuk cubaan pertama katanya....memang mudah untuk membuatnya...cuma kita kena cekap dan cepat...kalu tak memang hangus cepat la cookies tu...dan lagi satu memang pas kuar dari oven kena cepat-cepat potong kepada kepingan-kepingan kecik....coz cookies tu cepat mengeras....

alhamduillah dapat juga membuatnya crunchy almond....pasni aku nak cuba resipi-resipi lain plak....hope aku rajin la untuk memasak dan mengupdate blog pasni...kesian kat blog aku yang aku biarkan kegersangan huhu...

No comments: