Terima Kasih Sahabat

07 January 2014

910 : ikan kukus kerapu...

hujung minggu yang lalu aku, hubby dan Nur Insyirah tak berapa sihat...hubby dan Nur Insyirah baru je baik dari demam dan aku plak baru diserang demam dan sakit perut...tekak ni plak tak lalu nak makan....tapi perut lapar dan kesian kat Nur Insyirah coz masih menyusu...



demi nak makan dan nak menyusukan Nur Insyirah aku teringin makan ikan masak kukus...aku tingin nak makan ikan bawal....bila pergi pasar di Presint 8, mencari ikan tu takde plak...kebetulan plak memang ikan takde plak dan harga ikan melambung-lambung sekarang ini kerana musim tengkujuh...

disebabkan terlalu teringin aku ajak hubby gi Big Aeon di Alamanda untuk mencari ikan...ada ikan bawal emas sahaja...ikan bawal tu aku tak pernah makan...nasib baik ada ikan kerapu...aku beli 2 ekor ikan kerapu...bahan-bahan lain semuanya yang aku dah beli cuma nak mencari ikan sahaja....

alhamdulilah dapat juga aku masak ikan kukus kerapu walaupun ikan yang aku teringin nak makan tu tak dapat huhu...lain kali la plak masak ikan bawal plak...semuanya aku campak dalam tu...cendawan tiram, cendawan butang, tomato, putik jagung dan sayur campur...semuanya ada...kirenya sekali masak semuanya ada...protein dan vitamin-vitamin daripada sayur-sayuran...

No comments: