Terima Kasih Sahabat

18 March 2014

916 : relax..

sumber : google

aku perlukan 'butang' ketenangan ketika ini...
aku perlukan ketenangan daripada segala masalah yang berserabut di dalam kepala aku ketika ini....
aku jadi stress bila fikir segala-galanya....
aku jadi penat walaupun kat opis tiada keja yang mendesak sangat...
aku jadi cepat lelah dengan segalanya...
aku jadi cepat baran walaupun Nur Insyirah buat kesalahan kecil...
aku jadi cepat letih....

aku tidak tahu sehingga bila aku akan diduga oleh Allah dengan ujian ini...
walaupun aku cuba buat bodoh dan takmo fikir namun bila di opis perkara ini yang aku fikir...
aku perlu fikir juga kerana masalah tu ada di sekeliling tempat keja aku....
aku cuba menjauhkan diri namun tidak boleh...
aku tidak tahu nak buat cara apa lagi....
aku tidak mahu benda-benda ini menjadi 'racun' dalam hidup aku sendiri...
kerna perangai dan sikap orang lain aku perlu berpura-pura menjadi manusia lain...

aku perlu pasrah...
aku perlu redha...
menerima segala kehendak dan ujian drNya...

kesian Nur Insyirah kerana masalah ini...
Nur Insyirah yang kena marah...
yang kena tempiasnya...
kerana kekadang aku tidak boleh mengawal nafsu kemarahan aku...

aku perlukan ketenangan...
aku perlukannya...
hanya PadaMU aku memohon Ya Allah...
moga aku tabah menghadapi segalanya...

No comments: